Elva frågor

Jag blev utmanad av Anna med dessa frågor.

1. Om du bara fick läsa en bok om och om igen i resten av ditt liv, vilken bok skulle du läsa?
Oj. Jag väljer nog Harry Potter-böckerna, om de alla gills som en. Det måste vara den bästa verklighetsflykten, de är så underbara. Om man får ett nästa liv tänker jag vara häxa och gå på Hogwarts. JK Rowling är för bra.
Annars väntar jag fortfarande på att hitta en perfekt bok jag kan läsa tusen gånger. Jag hinner knappt läsa nu, men i sommar ska jag läsa så himla många magiska böcker, det har jag bestämt.

2. Vem är din favoritperson?
Svarar med mer än en igen,, mina två systrar. De är så bra på alla sätt, vi är så bra.

3. Om du var tvungen att stanna på en plats i tre år, vart skulle du stanna?
Jag skulle nog stanna hemma på västkusten, som jag saknar så mycket. Andas salt havsluft och titta ut över havet, där trivs jag som allra bäst.

4. Hur ser en perfekt morgon ut?
En perfekt morgon börjar med att jag vaknar från en fin dröm, så att jag välkomnar morgonen med ett leende på läpparna. Klockan ska fortfarande visa ganska tidigt, men jag är helt utvilad. Sedan äter jag en god frukost med apelsinjuice, nybakat bröd och så himla mycket gott. Det gör jag tillsammans med mina allra finaste vänner, och sedan sitter vi i gräset och äter frukost och pratar om allt ända tills det är dags för lunch.

5. Hur skulle du reagera om du fick veta att du aldrig mer fick använda internet?
Internet är bra på så många sätt, men ibland önskar jag att jag levde innan det fanns. Det hade minskat stressen och man hade gjort så mycket viktigare saker under den tiden man brukar strötitta på datorn. Fast samtidigt hade det ju nästan varit omöjligt att klara sig utan internet nu, eftersom allt görs här. Dessutom tycker jag himla mycket om att man kan hålla kontakten med vänner som bor långt bort, så jag vill helst fortsätta använda internet.

6. Slår ditt hjärta för dig själv eller för någon annan person; och om det slår för någon annan, är det lyckligt eller olyckligt?
Just nu slår mitt hjärta inte för någon viss person, det slår för livet. Det slår i sin egen takt, i en olycklig melodi. Men det slår, och snart tror jag att det slår i jämnare takt och lyckligare melodi. Så måste det bli.

7. Vilket är ditt bästa kärleksminne?
Okej, nu har jag försökt tänka ut ett bästa kärleksminne, men det är omöjligt. Mitt hjärta har aldrig varit riktigt förälskat, och jag tycker kärlek är så förbaskat svårt. Jag tror att jag fortfarande väntar på mitt bästa kärleksminne, och nr jag inser att jag har upplevt det, då kan jag skriva om det här.

8. Hur var din första kyss, och om du fick en chans att göra om den - skulle du göra det?
Min första kyss var fumlig, kort och ganska fel. Mest om en första kyss ska vara. Visst hade det kunna vara tusen gånger bättre, men jag skulle nog inte vilja göra om den. Sådana där perfekta förstakyssar finns bara på film. Jag tror att min första kyss var som de flesta andras, den ska nog vara lite pinsam. Även om den inte var som man drömt om, är det ens första kyss och det är ju ganska stort.

9. Vem är din idol och varför?
Idoler har jag rätt många, men jag får säga Håkan Hellström. Alltså denna man, han är fantastisk. Behövs det ens någon mer förklaring? Han skriver de finaste texterna som får en att orka vardagen, och jag är alldeles säker att han är underbar som person. Åh, Håkan.

10. Vilken är den bästa dagen i ditt liv och varför?
Jag vet att den bästa dagen i mitt liv inte har kommit än, den har jag fortfarande framför mig. Men jag har varit med om många bra dagar. Dagar jag minns är när min lillasyster föddes, när jag träffade min bästa vän första gången och när jag gick längs Londons gator (dit ska jag tillbaka, det vet jag).

11. Vad önskar du dig mest av allt just nu?
Just nu önskar jag mig förändring. En drastisk förändring som sliter mig ifrån detta inramade och gråa liv. Det är vad jag behöver, lite revolution som skakar om mig.
.
Jag utmanar Humaine Rymdmelodier Sonyaf Varhimlen Conscious Ajonssons (okej, det är meningen att det ska vara elva personer här, men i princip alla har redan dessa elva frågor på sin blogg) att svara på mina elva frågor samt utmana elva nya personer med elva egna frågor.

1. Vilken är enligt dig din allra bästa egenskap?
2. Har du något favoritcitat/textrad, och varför just det?
3. Om du inte skulle leva nu, vilket årtionde/århundrande skulle du vilja leva i då? Och varför?
4. Vad är lycka för dig?
5. Om du får ha en låt på repeat resten av livet, vilken väljer du då?
6. Vad drömmer du om?
7. Hur skulle du bo om du fick bestämma helt och hållet själv? Land, stad, inredning osv.
8. Vad har du alltid med dig i väskan?
9. En allra sista måltid, hur hade den sett ut?
10. Om du fick byta liv med en person under en vecka, vem?
11. En perfekt sommarkväll, hur ser den ut?

Kommentarer
Postat av: EMELIE - live the fkn life

fin blogg du har!

2012-05-27 @ 20:22:34
URL: http://thisemelie.blogg.se/
Postat av: nathalie.

förlåt så hemskt att jag inte svarat. verkligen, förlåt.

2012-06-30 @ 14:14:42
URL: http://conscious.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0