2012

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Jaa, det gör man väl varje år. Åkte till Hultsfred som blev min första stora festival tillexempel och det var ju himla fint.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, eller min katt men det gills väl inte.

 

Dog någon som stod dig nära?

Nej, som tur är.

 

Vilka länder besökte du?

Var i Kroatien en vecka i Augusti, annars var jag bara i Sverige. Önskar man kunde resa mest hela tiden, tycker om det så mycket.

 

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Oj. Mer äventyr kanske. Fler saker att minnas resten av livet.

 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Resan till Kroatien kommer jag ju aldrig glömma.

 

Vad var din största framgång 2012?

Kan verkligen inte komma på någon framgång vilket känns sådär.

 

Största misstaget?

Har gjort alldeles för många misstag.

 

 

Bästa köpet?

Min höstjacka som är den gosigaste jacka jag ägt. Hittade den second hand för bara 65 kronor.

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Tåg- och bussresor. Har åkt till Göteborg och andra ställen så himla mycket i år, framförallt nu på hösten. Och det är så himla värt det, att lägga pengar på att göra olika saker istället för materiella ting.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Min och min vän Hannas resa till Kroatien och att vår vänskap blivit så stark under sommaren och hösten.

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

Den här, den här och ca allt annat av Lars Winnerbäck.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsnare.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Sådant jag tycker om. Fotografera, sjunga, baka, läsa osv. Småsaker som gör att vardagen blir mindre grå.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Gråtit.

 

 

Blev du kär i år?

Nej.

 

Favoritprogram på TV?

Torka aldrig tårar utan handskar, så fruktansvärt fin.

 

Bästa boken du läste i år?

Har inte läst så mycket som jag velat i år, men Kapitulera omedelbart eller dö var väldigt bra. Dessutom läste jag alla Harry Potter i somras och de är ju alltid lika bra.

 

Största musikaliska upptäckten?

Jazz tror jag.

 

Något du önskade dig och fick?

En bra sommar.

 

Något du önskade dig och inte fick?

Det var det säkert, men inget jag kommer på just nu.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Gjorde inte så mycket just på min födelsedag, men tre dagar senare åkte jag ju till Kroatien och det var lite som en vecka långt födelsedagsfirande. Men på min födelsedag bjöd jag släkt och vänner på en väldig massa cupcakes som jag bakade, och på kvällen tog min syster med mig ut för det var ju arton jag fyllde. 

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att jag inte skulle varit så ledsen och förvirrad.

 

Vad fick dig att må bra?

Musik, sommar på västkusten och vinkvällar.

 

 

Vilken kändis var du mest sugen på?

Alexander Skarsgård var det nog eftersom jag började titta på True blood. (Och sedan är jag ju alltid sugen på en ung Leonardo DiCaprio).

 

Vem saknade du?

Mina hundar som var tvungna att hitta nya hem i maj.

 

De bästa nya människorna du träffade?

Har inte träffat så många nya människor vad jag kommer på, men har lärt känna vissa människor bättre och det är jag glad över.

 

Mest stolt över?

Oj. Kanske att jag vågade klippa av håret 20 cm samt skaffa lugg, som jag funderat över i över tre år. Behövde verkligen den förändringen.

 

Högsta önskan just nu?

Att allt ska bli lite bättre för just nu händer det så mycket och jag känner mig vilsen.

 

Hittade listan här.


Kommentarer
Postat av: Emma

Alltså vi är så lika!!!!

2013-01-06 @ 00:59:14
URL: http://lepremieravril.blogg.se

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0