090715

du undrar om jag klarar mig
ja jag
(går sönder varje dag)
klarar mig
du undrar hur jag mår
jag gråter
(när ingen ser)
inte längre
du undrar något mer men vänta vad sa du jag tänkte på
(dina lockar under mitt täcke)
något annat
jo hur går det på jobbet?
jo tack jag har
(glömt att gå dit de senaste månaderna)
fått fast tjänst nu
men du, jag har
(inte kommit över dig, jag behöver dig mer än nånsin, jag ger dig mitt liv, du får allt jag har)
en paj i ugnen
du säger att självklart, du förstår och lämnar min tröskel
vänta 
ropar jag
du stannar
(gå inte. stanna. stanna här hos mig.)
hälsa henne.
du nickar och ler
jag stänger dörren
och allt jag vill är att försvinna
så som du försvann ur mitt liv
men jag är kvar
(och du är allt jag har)
ensam kvar.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Alltså så sjukt himla fint <3

Svar: åh tack <3 blir så glad.
sotvatten.blogg.se

2015-07-10 @ 11:14:11
URL: http://amandajnsn.se
Postat av: Sandra Leone

Åh. Så himla fint

Svar: alltså tack, blir så glad.
sotvatten.blogg.se

2015-07-16 @ 18:20:42
URL: http://lingers.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0