Girl Power

När fåglarna sjunger i dur utanför fönstret och träden slår ut i gröna explosioner, då är det svårt att sitta på en hård pinnstol och bläddra i grå kurslitteratur. När dagarna till sommarlov nästan går att räkna på sina fingrar och kvällarna blir ljusare för varje dygn, då vill inte handen fatta pennan och skriva sida upp och sida ner om målpopulationer och stickprov.
 
Att stirra på en dammig datorskärm istället för ut genom fönstret tar fysiskt emot, och trots kaffekopp efter kaffekopp blir inte de statistiska termerna och ekonomiska begreppen lättare att förstå.
Men snart är det slut, snart sitter jag på tåget härifrån, snart är Umeå och universitetet 100 mil bort, snart ligger jag på bryggan och andas in den salta luften. Tills dess är jag iallafall glad att väggarna som stänger inne mig ser ut såhär och att allt jag lär mig kommer ta mig dit jag vill.

Kommentarer
Postat av: Lili

Jättefint rum har du! Och kloka tankar också.

Svar: åh tack fina du
sotvatten.blogg.se

2016-05-20 @ 08:34:48
URL: http://zilverka.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0