sunday morning, and I'm falling.

Söndag är min värsta dag men listor gör allt lite bättre så här är en söndagslista.
 
Vad googlar du?
Förkortningar jag inte vågar erkänna att jag inte förstår. såsom kbk, nbd och tbh. sen använder jag dem mest av alla.
 
Vad ryser du av?
Tänder mot bestick. ryser av bara tanken. på det dåliga sättet.
 
En film som alla borde se?
Copenhagen. Miljöerna, känslan, dialogen, allt är så fint. Filmer som utspelar sig under en kort tid är mina bästa filmer, som ger en intensiv känsla och lämnar mig med samma känsla som en utläst bok.
 
Vad gör du om tre timmar?
Borde sova men tittar antagligen på youtubeklipp som får mig att gråta istället, "Cat mom hugs kitten", "Larry Stylinson - sad moments", "Grey's Anatomy - saddest scenes" osv.
 
Vad vill du ändra på?
Köttnormen som gör att en blir ifrågasatt när en inte äter döda djur.
 
När grät du senast och varför?
En kvart sedan pga Paper Towns. Gråter till 95% av alla filmer jag ser.
 
Vad vill du helst inte äta?
Animaliska produkter av etiska själ, bröd med torkad frukt av smakskäl.
 
Vad finns på ditt nattduksbord?
En jordglob samt ett korsord, en blyertspenna och ett sudd lol löser korsord varje dag.
 
Vilket är det konstigaste stället du har sovit på?
Toalettgolv, universitetet, tror inte jag har sovit på så himla konstiga ställen? Slumrade till på den där supertråkiga kursen en var tvungen att gå på för att få börja övningsköra. Har även somnat till på tåg och vaknat med huvudet på främlings axel.
 
Vad ska du göra i sommar?
Städa lite på en restaurang för att få pengar, annars låna och läsa kopiösa mängder böcker, äta frukost utomhus, doppa tårna i vattnet, skratta och gå på festival.
 
Vad är det mest kriminella du gjort?
Har en tendens att få med mig saker hem när jag har alkohol i blodet. Skedar, lampor, skyltar, vantar, cykelhjälmar, krukor, tavlor osv. Inte att rekommendera.
 
Vill du gifta dig?
Har planerat mitt bröllop sedan jag var ca fem år, vet exakt var jag ska vara, hur jag ska se ut, vilka som ska komma, vad jag ska äta, vad jag ska ha för musik osv. Vill ha ett bröllop till 100% men vill inte gifta mig? snälla gör detta möjligt, singelbröllop.
 
Ett ljud du tycker om?
Skvalpandet från båtarna som ligger förtöjda vid bryggan medan jag ligger och läser en bok med solen brännande i nacken.
 
Något du saknar?
känslan av att det snart kommer en ny harry potter-film. alltså det var life att gå på bio en gång om året för att se dem??
 
Vem vill du dricka rödvin på en picknickfilt med?
Mig själv. Alltså inte ensam utan en Jag mittemot mig på filten. Vill veta hur det är att umgås med mig? Vill tro att jag är superfestligt picknicksällskap, men kanske är hemsk. Måste veta.
 
Berätta något otippat om dig själv.
Har 43 i skostorlek, vet inte om det är tippat. Kul är det iallafall inte då alla glittriga och crazy platåskor jag vill ha aldrig finns i större storlek än 41, ibland 42. men men what to do.
 
Vad önskar du att du hade hos dig nu?
En fluffig kattunge som spinner i mitt knä.
 
Vad ska du göra nu?
Ska verkligen försöka sova, men är inne i en superdålig sömnperiod. Somnar fem, vaknar flera gånger, drömmer att alla dör, svettas, vrider på mig osv.

Kommentarer
Postat av: Christin

Älskar listor!! Plus, har heller ingen aning om vad de där förkortningarna står för, haha.

Svar: hahaha hänger aldrig med bland alla förkortningar
sotvatten.blogg.se

2016-06-01 @ 13:04:41
URL: http://midis.se
Postat av: Sandra Leone

Relaterar till 100% till den först!

Svar: haha skönt att höra !
sotvatten.blogg.se

2016-06-01 @ 17:55:56
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: ISA

HAHAH fylle-kleptomaner är vi alla ;)

Svar: hahahah alltid <333
sotvatten.blogg.se

2016-06-02 @ 23:08:50
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Sandra

Vilken rolig lista :) Sparar den här och fyller i vid tillfälle om det går bra! Relaterar förresten helt och fullt till att googla förkortningar :P

Svar: självklart, gör det! haha skönt att höra.
sotvatten.blogg.se

2016-06-03 @ 07:40:17
URL: http://atilio.metromode.se

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0