Jag

Jag gör: alltid allt i sista minuten.

 

Jag kan: inte sova utan gosedjur. Eller det kanske jag kan. Men vill inte.

 

Jag köper: alltid den med finast förpackning om jag inte vet vilket märke jag ska välja av en matvara.

 

Jag borde: ta över världen.

 

Jag måste: lämna tillbaka två böcker på biblioteket om jag inte vill få mitt lånekort spärrat.

 

Jag vet: inte var jag bor, vad jag gör eller vem jag är om ett år.

 

Jag tycker: något hela tiden. Har starka åsikter om allt och vet alltid vad jag tycker.

 

Jag tänker: på väldigt mycket och väldigt blandade saker, hela tiden. Och vill ta reda på svar på alla frågor som dyker upp i mitt huvud. Varför behöver människor lära sig simma när andra djur kan det direkt? Varför använder vi kuddar när vi sover? Vad är definitionen av sallad? Sitter pga detta på väldigt mycket onödig fakta.

 

Jag förbrukar: strumpbyxor som engångsvaror mvh de går ALLTID sönder.

 

Jag lyssnar: på klassisk morgon i P2 och löser korsord när jag äter frukost varje helg.

 

Jag drömmer: extremt levande drömmar som förstör min verklighetsuppfattning. Det händer nästan dagligen att jag pratar om något jag eller någon annan har gjort, för att få förklarat för mig att det aldrig har hänt.

 

Jag längtar: orimligt mycket till jul.

 

Jag fasar: inför resten av mitt liv.

 

Jag använder: rabattkuponger till allt. Hela min plånbok är full av utklippna, insamlade och utrivna små rabattlappar, handlar i princip aldrig utan dem.

 

Jag njuter: för sällan.

 

Jag blir: tårögd så fort jag möter en hund eller en katt på gatan.

 

Jag äter: gärna på restaurang tillsammans med mina bästa personer.

 

Jag dricker: rödvin med sugrör.

 

Jag struntar: i vad andra tycker.

 

Jag ska: klippa naglarna så att jag kan spela gitarr utan att bli arg för att det låter förjävligt.

 

Jag sparar: alla bio- och konsertbiljetter, samt andra biljetter (flyg, metron i Paris, The Making of Harry Potter osv) som har något personligt värde för mig.

 

Jag brukar: alltid glömma något att sova i när jag packar för en övernattning någonstans. 

 

Jag tittar: sällan på bio. Kan inte slappna av i en stor biosalong, omringad av människor. Fokuserar på främlingars andning istället för på själva filmen och vänder mig efter säkerhetsbälte av reflex för att det känns som att jag sitter i ett bilsäte. Film i sängen slår bio alla gånger.

 

Jag läser: böcker i ett svep, kan liksom inte läsa ett kapitel om dagen. När jag börjar på en ny bok vill jag inte släppa den förrän jag läst ut den, vilket ofta resulterar i att jag t.e.x glömmer bort att sova. Därför läser jag sällan när jag inte är ledig eftersom allt annat får lida när jag läser.

 

Jag vill: älska mig själv.

 

Hittade listan hos Amanda.


Kommentarer
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Jag har aaaaldrig hört talas om någon som dricker rödvin med sugrör!! Hur kommer det sig? :D För jag göra listan? Har god netikett och länkar givetvis!

Svar: gör det alltid på fest pga slipper rödvinsläppar + allt blir festligare med sugrör <33 Ja självklart, gör den!
sotvatten.blogg.se

2016-10-29 @ 17:01:38
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0