nu nu nu

tiden bara går, graderna sjunker och löven har börjat falla.
jag ser bilder på bara ben och läser ord om sommar i september,
men här sjunker termometern och jag måste ha vantar på mig när jag cyklar hem om kvällarna.
dagarna består av stress, kaffe och grupparbeten.
kvällarna består av ångest, korsord och kalla fötter.
 
jag skrattar, spiller rödvin, hånglar, gråter,
dansar, viskar och ångrar allt,
ramlar, hatar, glömmer,
fryser och är ensam.
(var är du?)
 
måndag morgon och jag hatar allt,
minns inte vad jag gör här,
vet inte vem jag är.
 
fredag natt,
skriker ut att livet
att livet är värt att leva.
 
inatt är jag ensam.
klockan tickar,
och jag tror tiden går
går ifrån mig.
 
smulor i sängen, en kopp i spillror.
tårar som rinner,
som inte torkas.
onsdag 22.42,
inatt är jag ensam.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

du skriver så otroligt vackert. känns i hela kroppen.

Svar: men tack <3 blir så glad.
sotvatten.blogg.se

2016-09-30 @ 23:13:56
URL: http://mvhjenny.blogg.se

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0