Londons gator

Förra veckan åkte jag till london med familjen och stannade i fem dagar. Mamma och pappa har båda fyllt femtio i år och bestämde att det är dags att åka på en resa utanför norden med hela familjen för första gången (!) Och det är jag glad att de bestämde för det var fem fantastiska dagar.
 
Första dagen insåg vi att en inte orkar så mycket efter att ha gått upp 04.00, flugit, fastnat i passkontrollen och inte ätit något på sju timmar. så vi strök alla planer och beställde hamburgare och öl på första bästa pub och såg Sverige förlora mot Italien på fem TV-skärmar. Bryr mig inte om fotboll och pommes frites var det enda jag kunde äta på menyn, men det var exakt vad jag ville ha efter en hel dag av resande.
 
Efter en natts ordentlig sömn var vi pigga igen och då kunde vi vara klassiska turist och gå förbi fina byggnader osv. Som denna kyrka.
 
Ok, gick bara förbi den kyrkan för att den låg bredvid King's Cross och dit var vi tvungna att gå pga inbitna Harry Potter-fans. Jag och min lillasyster gick förbi den extrema kön till den uppbyggda 9 3/4-perrongen och gick till riktiga perrongen, ställde oss mellan spår 9 och 10 och levde oss in i hur förvirrad 11-åriga Harry Potter måste ha känt sig när han letade efter 9 3/4 första gången. Japp, inbitna, nördiga fans. 
 
Åt förövrigt så mycket god mat varje dag, som nachotallriken med quinoa till vänster och svampburgaren till höger. Min familj lät mig bestämma var vi skulle äta varje dag eftersom jag är vegan & dessutom inte äter gluten, jag klagade inte :)))
 
En eftermiddag hade vi picknick i Hyde Park. Då fick vi besök av den här lilla, hej hej.
 
Annars gick vi mest längs olika gator och ooh-ade och ååh-ade över hur fint London är.
 
Ibland var vi dock tvungna att sätta oss ner och vila fötterna, för de protesterar när en går nonstop flera dagar i rad.
 
 
På lördagskvällen hann jag och Freja träffa Mathilda som bor i London. Vi drack öl och pratade om livet i London vs livet i Umeå, mammor på Facebook, EU-medlemskap och annat viktigt/oviktigt.
 
Sista kvällen bestämde vi att det var dags att äta ute på en ~*finare*~ restaurang, och då blev det den här som jag hade läst bra om. Fin gata, mysig lokal, trevlig personal, ekologiskt, helt ovo-vegetariskt och väldigt mycket veganskt och glutenfritt, men tyvärr ingen jättefantastisk mat. God men inget speciellt liksom. Men men, helt klart godkänt!
Den allra bästa matupplevelsen resan bjöd på var dock utan tvekan Cookies and Scream där allt är helt veganskt och glutenfritt! Åt te.x. donuts för första gången på två år och drack en milkshake med stora klumpar av kakdeg, dog matdöden och köpte med mig en påse full av kakor till hotellrummet.
 
Morgonen efter, alltså dagen vi flög hem, hade vi bokat ett yogapass 06.30 på Skygarden. Vi tog hissen till våning 35 och möttes av det här utanför fönstren.
 
Inomhus var det nästan en djungel av växter, och taket var av glas så himlen sträckte ut sig ovanför våra huvuden.
 
Är inte mycket för yoga egentligen, men med den här utsikten hade jag nog kunnat börja älska det.
 
Sedan hade vi några sista timmar i stan innan vi tog tåget mot flygplatsen. Bästa med denna miniresa var att få kvalitetstid med båda mina systrar. (Freja till vänster och Tuva till höger. Älskar dem så väldigt mycket.
 
Men ok, allra bäst var detta. Det var så bra att det förtjänar ett helt eget inlägg.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hehe, som att det inte räcker med att se Sverige förlora på en skärm?! :P Riktigt fina bilder förresten!

Svar: hahaha word. (och tack!)
sotvatten.blogg.se

2016-06-26 @ 16:07:35
URL: http://wildisland.se
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Jag älskar inlägget men LÄNGTAR efter Harry Potter-inlägget. Jag är en stooooor Harry Potter-nörd ;)

2016-06-26 @ 20:24:14
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: ISA

Lyckan i att få va den som bestämmer käk! ;) hehe. Ser ut som riktigt fina dagar, så mysigt att åka med hela familjen ju <3

Svar: haha eller hur, DRÖMMEN. och det var väldigt fint <3
sotvatten.blogg.se

2016-06-26 @ 20:25:47
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Mikaela

Åh vad härligt! Längtar efter att åka till London, alldeles för längesen jag var där! Vill också besöka HP studios!!!

Svar: alltså jaa, harry potter-studios var LIFE. vill tillbaka<333
sotvatten.blogg.se

2016-06-29 @ 01:11:01
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Joré Dirgélaité

vilken fantastisk resa ni verkar haft, och så fina bilder! vill också till london - det närmaste jag kommit är en mellanlandning på gatwick...

Svar: det var mysigt, och tack! åh, hoppas du får åka dit nån dag, älskar verkligen london.
sotvatten.blogg.se

2016-06-29 @ 11:09:54
URL: http://jdfoto.blogg.se/
Postat av: Sandra Leone

Fy vad härligt det låter!

Svar: det var så fint, så fint !
sotvatten.blogg.se

2016-07-05 @ 17:28:26
URL: http://lingers.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0