Och vi satt på gräset som växte i takt med himlen

Här kommer fortsättningen på sammanfattningen av 2012 i form av sommar, kattungar, jordgubbar och annat fint.
 
Juli


Hade sommarlov vilket innebär väldigt mycket mer tid att använda kameran, så här är en liten bildbomb. Åt jordgubbar med mjölk till frukost, det är ett måste på sommaren. Pussade på kattungarna, gjorde flädersaft, bakade macarons, sträckläste Harry Potter och åt sconesfrukost med min lillasyster. Försökte göra saker mest hela tiden för att inte få tid över till att drunkna i jobbiga tankar och känslor.
Var hemma hos min familj hela sommaren, och på den svartvita bilden är min lillasyster och min pappa. Jag startade sommardagarna så himla bra med att jogga på stigar längs med havet och rensa huvudet, för att sedan komma hem med hungrig mage och äta goda frukostar som alltid blev så fina att man bara måste fotografera dem. Åt jordgubbar och glass gjorde jag också, det är ju de två somrigaste sakerna man kan äta ungefär. Det öppnade en sommarloppis i en lada i närheten som jag besökte lite då och då, och fyndade bland annat fina koppar för fem kronor styck. Sedan en dag färgade jag batik tillsammans med en vän vilket tog sin tid, men roligt var det.
Åt ännu mer frukostar och läste ännu mer Harry Potter. Besökte Liseberg gjorde jag såklart också. Samtidigt blev kattungarna större, busigare och sådär oemotståndligt söta, och där någonstans gick Juli över i Augusti.
 
Augusti
Sedan kom augusti oh slutet på sommaren. Fortsatte med frukostar i form av bärsmoothie som är favoritfrukosten. Läste de sista Harry Potter-böckerna också. Kämpade mig igenom de sista dagarna på sommarjobbet och sedan fyllde jag plötsligt arton. Bakade galet många (och goda) cupcakes och fick fina presenter, bland annat min älskade jordglob. Fyller ju år i slutet av sommaren så vädret är så himla olika år till år, men i år hade jag sådan himla tur och lyckades pricka in en av de allra finaste sommardagarna.
Och så som det allra sista på sommaren flög jag och min vän Hanna till Kroatien vilket innebar en vecka sol, bad, god mat, dans, glass, drinkar, skratt och kärlek. Augusti var nog tvåtusentolvs bästa månad.
Sedan tog sommaren slut lika fort som den börjat.
 
Och sommaren blev visst så lång att hösten och vintern får vänta till ett sista 2012-inlägg.

Kommentarer
Postat av: Amanda Cleréus

nejmen vad fint!

Svar: Tacktacktack !
sotvatten.blogg.se

2013-01-23 @ 15:49:02
URL: http://amandaclereus.blo.gg/
Postat av: Becka [fotoblogg]

Helt otroligt fina & mysiga bilder. Åh. ♥

Svar: Men åh, tack !
sotvatten.blogg.se

2013-01-23 @ 22:27:28
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: S P R A L L I C E-fotografi och fint

Så himla mysiga bilder!

Svar: Åh tack så mycket !
sotvatten.blogg.se

2013-01-24 @ 12:16:28
URL: http://sprallice.blogg.se
Postat av: Pearl

I agree with everyone above, you seem to have had a wonderful late summer! Very pretty photographs :)

Svar: Thank yoou! :)
sotvatten.blogg.se

2013-01-26 @ 18:43:40
URL: http://thetigerwhocametotea.blogg.se
Postat av: Anna

Åh sommar månaderna är ju de bästa! Väldigt vackre bilder vill jag också tillägga.

Svar: Jaa, de är ju det. Och tack så himla mycket!
sotvatten.blogg.se

2013-01-29 @ 21:22:27
URL: http://sundaymind.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0