jag...

...
- har varit vegetarian i fyra år och dessutom ätit helt veganskt i ett halvår nu.
- pluggar till journalist i Umeå.
- men är från lilla Fjällbacka på västkusten och är helt inställd på att flytta till Göteborg när jag är klar här i Umeå.
- blekte hela mitt hår och färgade det rosa för ett år sedan. Det tog flera timmar och kostade pengar, men jag har inte ångrat det en enda gång.
- Lyssnar på musik nästan alltid och inget gör mig lika lycklig som livemusik.
- Den jag allra helst lyssnar på är Håkan Hellström, men även Marina and the Diamonds, Säkert!, Linnea Henriksson, Beatrice Eli, Makthaverskan mfl mfl.
- om det hade varit möjligt i praktiken hade jag velat spendera alla mina dagar i en hemlig park i paris med böcker som enda sällskap.
- är smått besatt av Larry Stylinson (dvs idén om att Harry Styles och Louis Tomlinson är tillsammans). Skäms inte.
- vill någon gång skriva en hel bok.
- havet får mig att må bra.
- har spelat fiol i sju år och ridit i åtta. Slutade dock med båda när jag började gymnasiet pga brist på tid och ork.
- älskar att baka och drömmer lite i smyg om att öppna ett eget café.
- äger inga jeans och klär mig nästan helt uteslutande i kjol eller klänning. Pga både skönast och finast.
- i övrigt klär jag mig helst i svart, rosa och glitter.
- annat jag tycker om: hummus, korsord, feminism, Skins, katter, Twin Peaks, risotto, att skriva, brunch, att skrika när jag är arg, rödvin, skogen, att lägga all fokus på ett träningspass och glömma allt annat en stund, bibliotek, maskerader, regn, saker som smakar eller luktar körsbär, kullersten, loppisar, sushi, ordning och reda, att sjunga, teakmöbler, basilika, hemmafester, gammalt porslin, saltlakrits, golden retrievers, grammatik, pastellfärger, anekdoter, Harry Potter, öl, eyeliner, fredagskvällar, svart kaffe, diktsamlingar MED MERA.
 
hoppas er bild av mig just blev lite tydligare.

Kommentarer
Postat av: ISA

väldigt fin beskrivning tycker jag! gillar sista punkten med allt du gillar, bra saker :))

2015-04-07 @ 19:16:12
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Maria Ekblad

Men wow ditt hår!

2015-04-10 @ 20:31:57
URL: http://dreamsof.se/
Postat av: Linnéa Thell Jansson

Nä va?? Åhh vad fin du var i rosa hår! Har alltid velat färgat men är för feg!!

2015-04-11 @ 21:17:37
URL: http://linneajthell.blogg.se/
Postat av: Linnéa Thell Jansson

Förlåt nu blev det många kommentarer, men måste bara säga <3Beatrice ELi<3 hehe, sååå himla bra! Ska se henne i sommar också! :)

2015-04-11 @ 21:18:52
URL: http://linneajthell.blogg.se/
Postat av: Sandra Leone

Sista punkten <3 och hoppas att du öppnar ditt café en dag!

2015-04-12 @ 11:42:18
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Så himla fint att just du kommenterade på min blogg, för din verkar ju så fantastiskt mysig! Fattar faktiskt inte hur man kan skriva så fint. Ska minsann stanna kvar och se om det blir något mer av den där boken, så jag vet när jag ska köpa den om den kommer ut. Kram!

Svar: men tack tack tack, så glad jag blir. Tycker att din blogg är fantastisk också.
sotvatten.blogg.se

2015-07-11 @ 00:28:04
URL: http://herbariumet.blogg.se

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0