sommaren såhär långt

 
Hur ser dina planer ut för resten av sommaren?
Ska åka ut med båten, baka, sola, läsa böcker osv. dvs försöka carpa de veckor som är kvar innan jag hoppar på tåget mot Umeå.
 
Vad ska du läsa i sommar?
Så mycket som möjligt. Ska hämta fem böcker på biblioteket på måndag; Ett Ufo gör entré och Jenny av Jonas Gardell, Jag minns alla mina älskare och hur de brukade ta på mig av Kerstin Thorvall, Vi är inte såna som i slutet får varann av Katarina Sandberg och Lollo av Linna Johansson, så jag lär nog inte ha brist på böcker att läsa.
 
Vilken av sommarens biofilmer är du mest pepp på?
Är verkligen ingen bioperson, känner mig instängd och kan inte slappna av bland alla människor. Men längtar ändå till Finding Dory i slutet av augusti. Pixar 4life
 
 
 
Vilken låt är sommarens soundtrack, såhär långt?
I Will av The Beatles, eller i princip alla Beatles låtar.
 
Vad har du på dig i sommar?
Fladdriga byxor och ljusa oversize-skjortor. Överger alltid min stil första dagen på sommarlovet och blir mig själv igen först när augusti når sitt slut.
 
Vilka tv-serier plöjer du?
Orange is the new black i juni och Gilmore Girls i juli.
 
Bästa roadtripmusiken?
Jag och Freja (min syster) köpte en dubbel-CD med titeln Lugna Favoriter på en mack någonstans i Sveriges inland tidigare i somras, sedan dess består varje biltur av allsång till Molly Sandén, One Direction, John Legend etc etc. Vad är en roadtrip utan att sjunga med högt till alla låtar en älskar i smyg?
 
 
Var läser du helst?
På en klippa, strand, brygga, ö - vilken plats som helst, så länge det är vid havet.
 
Vilken serie skulle du rekommendera andra att se under sommarens regniga dagar?
Twin Peaks. Lagom lång (sommaren bör inte ha fler regniga dagar än två säsonger) och lagom läskig/mystisk när regnet smattrar mot rutan.
 
Och till sist, vilken bok borde alla generellt läsa?
Igelkottens elegans av Muriel Barbery.
 

Hoppas ni har en fin sommar, listan hittade jag hos Flora.


Kommentarer
Postat av: Josefine Malmqvist

Hoppas du har haft en bra helg :)

2016-07-31 @ 20:00:31
URL: http://joossanns.blogg.se/
Postat av: Christin

Blir glad av den här listan för det påminner mig om att ÄN ÄR DET SOMMAR!!

Svar: JA, åh hoppas resten av augusti visar sig från sin bästa sida.
sotvatten.blogg.se

2016-08-03 @ 15:31:35
URL: http://midis.se

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0