13.32

Ångesten är ett stort hungrigt djur i hennes mage
och utan att någon märker
äter det upp henne
aggressivt
som en elakartad tumör som hittas försent
jag är rädd att jag har dåliga nyheter
jag beklagar
och i ögonen står det ingen vågar säga högt

du är dödsdömd
av livet själv

inte ens din egen kropp orkar med dig

snälla försök
försök operera bort min ångest

tyvärr
den sprider sig fort
det är försent
din ångest har spridit sig till
hjärtat,
själen,
sinnet,
din ångest har redan vunnit

du är dödsdömd
av livet själv


Kommentarer
Postat av: Skogsraah ☾

Vilken stark och bra text.

Svar: åh tack så himla mycket.
sotvatten.blogg.se

2015-07-24 @ 11:19:16
URL: http://skogsraah.se

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0