01.39

Hjälp mig

Jag tror jag 

dör

.

Världen snurrar och det gör ont att andas.

Du hade fel.

Ensamhet dödar.

Och älskling jag har drabbats. Jag är döende, det finns inget vi kan göra.

Jaha, säger du med ena ögat på teven.

Gordon Ramsey slänger smaklös pannacotta i papperskorgen.

Den landar på mitt huvud.

Droppar från håret och rinner över ansiktet.

Landar på mina läppar istället för på Gordons.

Du frågar om jag sa något.

Reklam.

-Så jävla smaklös, säger jag och möter din blick.

När jag reser mig ur papperskorgen slänger jag pannacottan på dig, vänder om och går mot duschen.

Du står kvar.

Andas, snart är reklamen slut.

I imman på badrumsspegeln berättar jag om min dödsdom.

Det finns inget vi kan göra.

Framför teven sitter du med Gordon och hyllar en blomkålspuré.

Framför spegeln står jag ensam och dör.


Kommentarer
Postat av: Anonym

herregud du skriver ju helt jävla fantastiskt.

Svar: men alltså tack tack tack <3
sotvatten.blogg.se

2015-10-09 @ 00:26:12

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad:

Vem är du?:
Klicka i om du vill bli ihågkommen

Här kan du skriva din e-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0